Camillaträning nr. 4 med Fille!

Igår var det dags för träning :) Sista för terminen, alltid tråkigt.. Vi var hela sex stycken, vilket inte riktigt passade mig igår eftersom det blir mycket väntan då. Fille var lite fjollig igår också, han testar mig :P Så han flängde lite och var lite stark/"uppåt" omvartannat, vilket resulterade i några mindre bra språng och ett par stopp faktiskt... Dock lägger jag stoppen på min egen ridning, det var knappt stopp, det var liksom "ouupps, HINDER, varför säger du det nu???". Därför hade det varit bättre med lite färre just igår eftersom jag kommer in mer i det då. Hoppade en bana lågt, efter lite övningar, väldigt teknisk med 15 språng, t.ex. s-bågar, en superdupersvår diagonalaktig sväng, kombination, linjer osv. I slutet hoppade vi också kombination- fyra galoppsprång räcke, runt kortsidan och på linje, oxer- 7 gs-räcke. Där var jag nöjd :) Började få lite koll där! Och det var lite högre med, eller ja, 1 m iallafall, och då blir det med fokus :)

Optimalt hade såklart varit att han hade varit "som vanligt" alternativt att jag hade ridit honom bättre i "testing-version" alternativt att vi hade fått rida lite andra övningar :P Ett par linjer, med lite höjd på (för oss alltså) där man fick galoppera på hade varit mycket skönare! Haha! Men som Camilla sa, ibland är de nippertippiga på tävling och då är det bara att rida ändå!
Hon tyckte att han hoppade mycket bra igår, för han riktade energin mycket uppåt och inte framåt, både i språng och galopp, vilket jag håller med om, men det är lättare att rida när han är lite dragig faktiskt ;) Haha. Bortskämd man är, han är ju fin i vilket fall som :)

Idag har vi joggat med hack, vilket gick bra :) Han var lite fjantig i början, för det kom en ridskolehäst, som var lite busig ;)
Måste dock säga att han testar mig snällt ändå! Han är ju tillräckligt stor att kunna göra som han vill :) Han är en väldigt fin häst dendär Fille!

Snart ska jag till lövmarknaden, innan insläppet. Nu börjar Filles nedtrappningstid för övrigt, ska jogga lite och sen bara skritta, följt av vila i en vecka :) Falsterboveckan!


För övrigt så kommer mina Exklusiv-grejer idag!!! Fick aviserings-sms :) Men kan inte hämtas innan 17, så jag får hejda mig lite :)


Fina Fille! Det går inte att klaga på honom faktiskt, han är så go och glad hela tiedn :) så mycket personlighet i mitt lilla gull!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0