Det är inte lätt när det är svårt

Tror att jag idag kan säga att Fille helt klart börjat testa mig... Helt medveten om att detta skulle hända förr eller senare, men det brukar ju gå 3 månader innan något händer, men han är tidig... 1 och en halv bara :P
Han är dock inte dum, tror inte att den gullehästen kan vara det. Han blir bara.. flängig! Han liksom stimmar lite, flänger åt olika sidor, kan inte riktigt gå längs staketet på ena sidan och så. Slutade med att jag galopperade i fri form och i lätt sits, mot (numera) läskiga hörnan, och han slog på en tvärnit en bit innan. Tjoff så satt jag på marken.. Typiskt. Slog mig dock inte. Trillade på sidan, vilket alltid är bäst :) Blåmärke på armbågen kan man ju leva med ;) Grattis till mig som trillat av för första gången på Fille idag får jag ju säga iallafall!

Tror att problemet helt enkelt är att han busar med mig, testar vad jag går för, och jag har svårt att rida honom bra på marken (är dock stolt över att jag fått till det ganska bra i hoppningen de senaste gångerna :d) och då utnyttjar han det och blir lite tittig, lite flängig osv. Moa ska följa med upp så att jag kan få försöka ordning på det :)

Det tråkiga, eller snarare roliga, är att i början av passet kändes han otroligt fin! Började att skritta och gjorde massa öppna, sluta, skänkelvikningar osv och han kom ihop sig som tusan. I traven sen kändes det som att han var 170 och tog i varenda millisekund... I galoppen sket det sig. Skulle göra byten i serpentiner, han har svårt med det, men han kändes så bärig så att jag bestämde mig för att göra det ändå. Men då bara flänger han och slänger sig, får korsgalopp osv. Varje gång! Och då var det ju sabbat... Jag blir så frustrerad också, så jag kommer inte ur det! Mitt fel också, helt klart... Men han var faktiskt inte helt schysst!

Efteråt tänker jag alltid att jag skulle gjort det simplare, hållit mig till det jag kan bra och inte krånglat till det... Ska nog börja köra på det en gång för alla ;)

Jag är inte arg på min snuffe iallafall, tror att jag kommer få till det! Innan surade jag lite och kände mig lite hopplös... Men nu kommer jag ihåg det superfina i början! Om jag kommer ihåg det och har det med mig till nästa gång tror jag att saken är biff!


Snuffe är nöjd, han fick rosett... FinFellino <3

Nya tag :d

Nu ska jag lyssna på Arctic Monkeys, duscha, släppa in, grilla, vara med jack och ta det pianooooo...
Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0