Hoppa på torsdag!

Men vi börjar idag :) idag red jag först Calle lite pluttigt i grusen. Skrittade mest och travade yttepyttelite :) Några varv bara. Han är i lite lugnare period nu, passar på när Moa har brainshake (neeeeej, det heter väl inte så antar jag). Mysigt :) Sen red jag Fillis i stora, började lite annorlunda. Hade det vanliga bettet för övrigt. Men började med att trava honom i fri form, ganska långa tyglar och bara pluta igång liksom, typ jogga. Gjorde sedan likadant i galoppen, pausade lite och red sen som vanligt :) Tror att det funkade bra! Men ska öka ett par långsidor i galoppen i uppvärmningen också, gjorde jag i början, vet inte varför jag slutade för det funkar jättebra på honom :)
Var i stallet till typ halv ett, åkte hem i ilfart och käkade. Superduperhungrig!

Eftermiddagen har spenderats med stackars Moa. Vi har fixat lite med annonser på blocket osv :) Sedan var det dags för insläpp och nu ikväll kommer Jack!
Imorgon ska jag skritta Fille, så att han är redo inför torsdag, för då ska pappa hänga med mig och hjälpa mig att hoppaaaaa! Kul :d Jag har bestämt mig för denna övningen:


Hittade denna på hippson.se, världens bästa sida typ :d Tom Vances övning är det och oxrarna ska vara parallela. Tänkte eventuellt lägga till ett par bommar på volt på andra långsidan också, och ha det ganska lågt och mest mjuka lite. Sen kan man ju dra upp sista oxern ett par språng och känna lite höjd :) KUL SKA DET BLI :D haha, alva är excited.

Ciao bananas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0