KANONHELG

Vilken toppenhelg jag har haft!!!
Började i fredags, hade bara en lektion i skolan, vilket var stadsvandring mellan 12.45 och 13.45 typ :P Sedan blev det en sväng på stan med några av brudarna och till sist insläpp av hästarna. Hann även sola lite på eftermiddagen, genomskinliga Alva har ju besämt sig för att bli lite brun i år (det har vi bittert fått erfara, eller hur moa?). Jag och Fille tränade kl 21 för Eva, tillsammans med Moa och Carlos. Alla fyra skötte sig mycket bra tycker jag! Fille kändes fin och jag fick till det till och från ;) Fortfarande mycket att rida dock!

Lördagen började i stallet med en liten travrunda i skogen med Moa och Callebanan, och så Fillson såklart! Mysigt, hästarna fick springa på i monté-stil, vilket verkade vara uppskattat :)
Sedan smidde vi snabbt planer inför eftermiddagen, vi ställde upp och körde mormor och morfar till Kalmar, vilket innebar fika, inköp på Hööks (tjusigt schabrak och luva och lite småpryttlar) och även lite på H&M. Moa hittade shorts och grejer, medan jag bara tog en tröjklänning för det simpla reapriset 75 kronor. Åkte direkt till Jack och hade en supermysig kväll hos honom! Han är världens bästa pojkvän <3

Söndag, alltså idag, var även det en händelserik dag! Tävlade klubbhoppningen idag!
Började i clear rounden, red 90 cm. Banan var över 8 hinder och trevlig :) Vi var felfria! Dock såg det väl lite hafsigt ut :P Full speta och ingen vidare bra uppsamlingsåtergärd av fröken Alva, bara rattande på ett par hinder, vilket inte är att rekommendera :P Dock kändes de sista hindrena bra, typ sista halvan :)
Andra rundan var i klassen, en A:0/A:0, vi hoppade 100 cm och var faktiskt enda dubbelnollan--> VINST! Vad glad jag blev :'d Han kändes superfin och både på tårna och på hugget ;) Vi tog dryga 27 m på 5 galoppsprång och det kändes knappt långt... Filip <3 gräsbana.
Jag är verkligen så glad att jag köpte Fille, jag har redan fått mycket bättre självförtroende och hoppningen är så himla rolig! Tack till världens bästa föräldrar som fixade så att jag kunde få världens bästa häst!



Jag har helt enkelt haft en kanonbra helg, gärna fler av dessa säger jag bara!!!!!!!

Nu är det dock dags att sova, imorgon har jag min sista riktiga lektion. Specialdag, men vi ska ha bild (draken) och kulturhistoria.


CIAO

Kommentarer
Postat av: Miro

GRATTIS Lill-Grodan och Fille till segern! Visserligen är det viktigaste att vara nöjd med sin egen insatts och focusera på sitt, (man kan ändå inte påverka motståndarnas insattser) men det är ju aldrig fel att vinna! Det är ju trots allt det tävlingar går ut på! Synd att jag inte filmade rundan, men jag får skylla på dåliga tävlingsnerver hos farsan! Ha en bra vecka!

Kram pappa

2010-06-07 @ 10:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0