Ledig tisdag

Återigen en tisdagsrubrik innehållande ordet tisdag!Det är inte bara ett mönster utan en vana och ett beroende gissar jag ;)

Idag började jag och storasyster i stallet! Planen var att rida markarbete men man måste ju utnyttja underbart väder så vi red ut i galoppbacken vilket var toppenkul! Dock är min häst ouppfostrad :P han äter HELA tiden och börjar trava ibland bara för att han vill :P och hästen är ju inte SÅ särskilt markbunden, så man flyger ju runt i sadeln som en liten trasa. Dock skötte han sig mycket bra i övrigt :) De fick galoppera mycket, uppför två backar och de verkade uppskatta detta som tusan! Fina killar dom två, Fille och Calle.
Denna uppladdning blir nog bra inför morgondagens Camillaträning! Ska berätta om helgens framgångar också vilket alltid är lika roligt :'d Trots att storleken på tävlingen var ganska yttepytte är det alltid kul :)

Eftermiddagen-nu har spenderats hos bästaste Jack. Vi har också spikat att vi, hans mamma och hennes sambo (i höst man :d) ska åka till GBG. Superkul!!!
hade verkligen noll planer inför sommaren för bara ett litet tag sedan men nu blir det:
Stockholmsresa till morbror med Moa
Göteborgresa med Jack + lite familj till honom
Falsterbo en eller ett par dagar (mindre än vanligt, men det lär inte få den positiva effekt på spenderandet gissar jag... Impulsköpen lär öka dramatiskt. Tur i oturen att jag kommer få snåla litre för att pengarna ska räcka till)
Träning och tävling såklart!
Dock ingår ett par veckors skritt/vila för Fille, så ett avbrott blir det ändå, men ska försöka komma igång och tävla! Ska bli superroligt :'d hihiih, längtar!


Imorgon är inte bara Camilladag utan också min sista dag i skolan för denna terminen! hejdå ettan, hej sommarlov och vink till tvåan därborta. Hjälp vad tiden har gått fort! Den gör ju det när man har roligt sägs det..

Nu ska jag plocka ihop lite kläder till imorgon, äta kvällsakvista och bestämma huruvida jag har råd och lust att beställa ett ridregntäcke från exklusivs lagerrensning! Kanske kan få det på samma frakt som schabrak+luva och då hänger nog även Moa på med en tokbillig boxgardin.


har inga bilder här på pappas dator utom några stycken, så här kommer Carl :) Snuffis 1 & 2, Carl och Moa, ska tävla på lördag igen, good luck!

Ciaaaaao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0