midsommarafton

Spenderades i ett tvåplansradhus med jack, carro och emil. Satsade hårt på en perfekt matlagning, vilket gick över förväntan. Tsatsiki kan Carros familj numera äta i ett par veckor till, mycket god sådan tillochmed (mitt ansvarsområde). Emil ansvarade för kyckligen, vilket han lyckades bra med. Dock hade jack lite svettningsproblem när han åt eftersom det var "starkt" (snarare starkt faktiskt, men jag klarade hettan bäst så jag tar mig friheten att kaxa lite med mitt "starkt"). Pommesen var okryddade, tummen upp, såsen var starkelistark.
Vi lyckades också, efter en tids återhämtning, proppa i oss efterrätt i form av vaniljglass och massa hallon! Alla utom gruppens kostmedvetna, Carro. Dock åt hon popcorn och chips. Av någon konstig anledning ingen dip, vilket är bättre än chipsen enligt mig, men okej.

Gud, nu råkade jag radera extremt mycket av inlägget. Jäkla skit. Nu orkar jag inte skriva om det. För att göra en lång historia kort kollade jag på en dålig film och somnade rätt fort i två bra.

Nu kollar jag på grejer att köpa i Falsterbo, den långa utläggningen om detta får utebli eftersom jag raderade allt. ÅH VAD DUMT. Men vill ha lite gröna grejer iallafall, typ stigbyglar/pannband att variera med, även fast jag inte är ponnyryttare. Får se hur jag ska skaffa massa pengar. Troligtvis genom jobb i stallet och att sälja saker. Vill du ha någon hästgrej vill jag troligtvis sälja den till dig, kommentera eller maila då.

Idag ska Filip jogga en halvtimme eller så, sen ska det grillas också. Fram tills insläppet ska jag fortsätta kolla på nätet, kan unna mig det eftersom jag utnyttjade mammas födelsedagspresent innan, en underbar solvilstol. Hon fyller år på måndag, så då kommer såklart ett inlägg om det, men pga stängda affärer osv köpte vi allt igår och hon fick det också då. Två solvilstolar, ett bord och två stolar i klarlackad röd att ha på framsidan. Grattis :) Som sagt, måndag it is.

Glad midsommar!

Fille får såklart en midsommarkrans!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0