URmysigt

riktigt allergisk mot allting som börjar med "ur". Urtoppen, urbra, urmysigt, urläskigt osv. Får creeps, tror att detta beror på psykiska men från tidig skolgång. Busenkelt är också helt fruktansvärt, bara påtal om det liksom.

Idag har jag och Moa tillbringat förmiddagen med ett litet barn vid namn Rebecca som hälsade på i stallet. Livlig unge! Jag är itne så bra med barn, för jag fattar inte hur mycket man kan vid olika åldrar, så jag pratar liksom lite oanpassat, antingen för mesigt eller för mycket :P moa däremot är ju en fena på sånt (fast vi är båda osäkra på om man kan läsa när man är 6 år?). Barnet var superglatt i vilket fall och kollade överallt. Zaphir kom fram när vi fyllde på vatten i hagen och så frustade han, varpå barnet skrek till i falsett. Moa: "han andades bara!" hahahahah.

Fille och Calle var ute på skrittrunda idag också. Jag vill rida:P Och det är en och en halv vecka kvar tills jag ska börja sätta igång igen, och då börjar man ju emd... skrittrunda. Jäklar. Men Fille är så gullig att skritta också, han stannar helt utan förvarning och kliar sig samt attackerar varenda lövträd. Att gå över ängen är ett äventyr. Min plutt <3

Annars har jag varit hos Jack idag, vi har ätit glass på glassiären. Mumsigt. Hade min nya transparanta skjorta på mig och nya flätade skärpet. Eller nej, charmigt nog är de ju inte nya utan second hand, men ändå :) Nöjd!!! Jack är en rolig pingla, han har så många danser på lager att ni vet inte vad :)

Bra dag idag! Längtar dock efter att få tävla :)
Imorgon ska jag ta tag i lite hemmabestyr. Dvs städa och rensa/städa garderoben. Eventuellt fixa och greja lite i övrigt, men det lär jag inte göra :) Om det inte är för varmt ska jag sola lite med, jag har ju faktiskt fått lite rand! Jisses, det är nog första gången. Och JA, jag vet att det beror på att jag inte är i solen, men jajajajja.


SNUFFIS! På skrittrunda med moa och carl :)

Charmig bild på världens sötaste gråa rumplösa häst och Alva-med-solen-i-ögonen.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0