viiiiiilken hääärlig daaag!

lalalalalalalalalaa, dumdum!
Idag har jag och mina underbara estetare varit i Karlshamn för att titta på utställning på BTH. Det var sistaårseleverna som visade upp sina projekt och några var riktigt imponerade! De jag inte imponerades av var sånt jag inte förstod mig på... Typ ljudteknik :P Jag kan inte ha varit nådig på estetiska orienteringen då vi tvingades till gemu (ljudteknik) med musik/musikal-eleverna. De var jätteduktiga och vi bildare var... (Silence).
Den jag gillade mest var en kille som hade gjort en reklambok för Kreativum i Karlshamn! Han hade gjort som en slags pysselbokaktig reklamgrej, lite inspiererad av den reklamen för IKEA ni vet, den med popcorn-låten. Man kunde kolla på Kreativums olika stationer i boken och även snurra på saker i boken, dra i pappersbitar så ändrades bilden osv. Han hade alltså gjort den analogt vilket var supersnyggt! En riktig reklambok alltså! Han hade också filmat när han bläddrade genom sidorna och en annan duktig sistaårselev hade lagt på musik. han gjorde detta digitalt eftersom det underlättade redovisningen :) Imponerande kreativt! Min mentor var salig.

Men vi tog oss också ut i KARLSHAMN CITY, vilken är nästan lika stort som världsmetropolen Karlskronas underbara stadsområde. Vädret var strålande så vi kunde sola ryggen när vi åt lunch. Jag åt också glassen hallon/turkisk peppar och melon. MUUUUUMS! Vad ni är bäst, Es1b! Ni gör skolan underbart rolig varje dag :)
Det bästa är att vi funkar kanonbra tillsammans fastän vi är så olika. Kolla in denna fantastiska bilden så får ni se åtta fab personligheter trängas med leenden :D


Hippien Agnes, Coola Carro, Indiebruden Josse, färgklicken Niko, poppiga Vendela, rockiga Nessa,jagiga jag och retro Jojjo!
Jag älskar er alla :)

For till stallet som ett skott för att få rida i det fina vädret, men Fille var lite trött idag. Dessutom hade jag nog ätit rätt många för många nötter och blev illamående.. Oupps. Tur att Fille inte behövde något jobbigt pass :P
Imorgon kör jag istället på vila, kör nog på mer än vad han behöver :P Kunde inte vila Lussan för mycket, för hon klättrade på väggarna när jag väl red ordentligt sen, men jag kan ju inte göra likadant med Fille :P Härmed ska han börja få ett skrittpass i veckan och en total vila.
Jag tycker att det bästa är ett väldigt varierat schema. Den perfekta veckan innehåller: Vila, skritta ut, rida ut, hoppa, markarbete med cavaletti, markarbete och den sista dagen kan varieras med longering, klättring eller ett extra pass hoppning, ifall veckan innehåller både tävling och träning. Varierat ska det vara!
Dessutom har jag helt klart bestämt mig för att inte lägga mycket krut på dressyr. Rider faktiskt ingen dressyr! Jag rider markarbete, vilket för mig är lydnadsträning inför hoppning. Detta kan innebära att träna på snabba svängar, att göra hästen följsam genom mjukgörande träning, att träna byten, att träna övergångar för en uppmärksam häst osv. Jag tänker inte göra något markarbete för att göra själva markarbetet lättare utan jag rider för hoppningen! Jag tror helt enkelt att en hopphäst bara förstörs av mer :) Detta är såklart mer och mindre sant på olika hästar, vissa blir bättre av mer markarbete såklart. Alla får tycka olika :)


Fellino in action.

Nu ska jag plugga, äta kvällsmat och seeeeeeeeeeeeega!

Ciao

Kommentarer
Postat av: Niko

Men nej :( jag är en färgglad poppare och indie :(

2010-06-02 @ 21:07:18
URL: http://storprickigt.blogg.se/
Postat av: Jojjo

Jag tycker att du prickade in mig rätt bra där;)

2010-06-06 @ 21:49:00
URL: http://jojjoy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0