franskan lossnar lite!

tjoho, jag förhörde mig själv på alla grammatikgrejer till provet och mina nyckelmeningar sitter som berg, jag tror faktiskt att det kommer gå bra nu (: Glosor och översättning av texten är det jag ska öva lite till på, men det har vi haft i läxor förut så det sitter nog rätt bra. Dock uppemot 200 glosor, vilket lätt är flest jag haft i min franskahistoria, men förhoppningsvis sitter de som ett rinnande vattene efter lite övning.

Ridningen gick jättebra, Lussan är så mysig att rida. Red Calle lite också, men honom förstår jag mig inte på. Tur för honom att det är Moa som rider i vanliga fall.
Det ska bli skönt att prata med Camilla på onsdag iallafall, som sagt :P

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0