hästig dag!

För att ta allt i kronologisk ordning så börjar jag igår :) Gick på påsklov, vilket började bra! Var uppe och longerade Lussan i flispaddocken, vilket gick som en dans! Hon var superduktig :)
Efter att jag tagit hand om Lussan (med hjälp av mamsen;) tack!) så åkte jag och köpte lite chips för fredagskvällen. Hämtade upp Jacke vid busshållplatsen och flög hemåt i den lilla silvriga bilen!! "En silvergrå missil, vi sitter i samma bil" (BKO, mycket bra). Kvällsmys med Jackiboy, så ska det låta, eftersom Timo Raisänen var med, och så gick vi kvällsrundan med Bosse eftersom Moa, mamma och Johan satt klistrade framför något trist på TV... (hockey: brynäs-djurgården). Sen somnade vi duktigt, som snälla barn gör!

Idag var vi uppe med tuppen; 07.05! Äta frukost, byta kläder och fara till stallet. Jack åkte troligtvis hem och sov lite till ;)
Red Lussan i flisen idag också, bra underlag där nu :) Så stenigt i gruset, men man vill ju ändå vara ute :) Hon var jätteduktig! Avslappnad och fin, vi gjorde inget avancerat, men detdär med att slappna av har ju alltid varit en gåta för henne :) Men utan press och sura miner går det prima!
Har även städat litegranna och smörjt upp tre stycken träns samt benskydd. Impade? 
Vi får lite finbesök idag, men det lär jag berätta om senare och inte nu.

Hemma för lite käk nu, sen ska man ju tillbaka till stallet dåju. Klockan 17.00 är det även dags för banbyggnad inför dagens regionala hopptävlingar för ponny, div 1 omg 2 går hos oss. Heja Karlskrona :) Lite avundsjuk på alla som får tävla...

Imorgon blir det att vara funktionär samt så ska jag försöka hinna med lite tjejkväll hos Agnes tillsammans med alla brudarna från klassen. Vad vi är mysiga, va ;)

Och på måndag börjar LOVET på riktigt!!!!

Ciao bananas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0