hoppning...

Är det roligaste som finns! :d
Igår var det träningsdags för Bullen och mig. Hon var jättefin på framridningen tycker jag, hon brukar alltid vara ofokuserad till max när det är hinder och markarbete att tänka på samtidigt, men igår fick jag till det helt okej (:
Vi började med att hoppa travbom-räcke-mellan två bommar. Först vände vi den naturliga svängen åt höger och sen den onaturliga, skarpa till vänster. Gick bra (: Kom också från vänster varv och svängde på hindret, då det var galoppbom, och då tog Lussan en riktig supersväng och kom inte riktigt fram, men annars gick den övningen bra! När det var galoppbom gick vi också ut och red ett varv på volten (oavsett vilket varv vi svängde ut i, det blev liksom okej vilket som :p) och då var hon duktig, trots att ingen häst hoppar som en klocka på volt liksom :P det är klurigt både för häst och ryttare! Iallafall när man ligger på min och Bullis nivå (:
Vi hoppade sen galoppbom-räck-volthinder-oxer på typ diagonalen-räta ut på räck med tittgrejer under. Då fick vi problem för första gången på träningen. En viss liten brun häst tjurade ihop sig rejält, men det släppte och vi kom över i båda varven, med tittisarna som infångare (: Sen gjorde vi samma grej, men fortsatte också på andra volten och hoppade ett räcke, och gick ut på diagonal och hoppade oxer-fem-räck med vattenmattor. Då hade vi dom inte riktigt vid sidan utan typ hälften "innanför" hinderstöden, och hälften "utanför". Kändes så bra, men det ballade ur i sista sekunden. Vi jobbade på lite och tillslut kom vi över!

Allt som allt mycket nöjd med hur vi kom ur tjurigheten, och jag är superglad över att Camilla är hemma igen!
Nu känns allt lugnt för fredagshoppningen imorgon, jag ska hoppa 90 och 90 är planen, men om det är mycket titthinder ska jag gå ner till 80 och 90, så känns det lite lättare att skena på, som Camilla sa lite symboliskt :P
Min plan som jag och Camilla kom fram till är iallafall UT OCH SPRING helt enkelt! Det kan inte gå värre för att det går fort, bara jag sitter rakt så blir det bara bättre. Hon behöver extra framåtbjudning och är klok nog att bromsa in om det går för fort (: Så är planen helt enkelt!

Kan tillägga att träninge gick prima för Tove och Svarten också som lånade plats av Elsa och Vega i min grupp, och även för Moa och Calle som var i andra gruppen men som jag ändå såg rätt mycket av (: Tyckte att det gick bra för typ alla faktiskt! Kul!

Idag skrittade jag och Moa, eller promenerade snarare, med hästarna på morgonen. Mys! Började sedan skolan 11.40 med matte, gympa (som gav otäckt skrapsår på fingret. det är som mormor säger, idrott ger bara med sig en massa skit :P) och engelska, vilket innebar redovisning. Jag och Niko skötte oss väldigt bra tycker jag!
Sen bytte jag en tröja åt Moa på Stadium (första gången på ett par år man var inne där ;) ). Jack mötte upp mig vid skolan så följde han med och bytte, sen köpte vi lite mellanmål på hemköp, åt det och bara segade framför Top Chef. Jätteskönt att hinna med så mycket på en dag som är kul och ändå hinna hem och plugga till kuhin (prov på medeltiden imorgon) och äta middag med hela familjen (:

Imorgon börjar jag 9.10 med franska, sen ska jag och Carro göra samhällsdistansuppgiften på hålet, ha samhällsgenomgång i samhällsekonomi och avsluta skolveckan med prov i kulturhistoria då.
Sen blir det raka spåret till stallet, där jag ska göra iordning allt till Lussan, ta in henne och låta henne ha magnetgrimma och mys när hon äter middag. Smörja och fixa iordning! Sen upp och bygga banan, gå banan och ner och göra iordning, rida fram och HOPPA!

Lyckospark, huh?
Ciaaaaaaao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0