ny vecka, nya bestyr.

Haft en lektion idag, vilket var mentorstid/bild, blandade egen äggtempera (bajslukt!!!! dåliga ägg, kokt linolja och färgpulver liksom...) och så ska jag börja göra ett självporträtt i akryl efter en snabbskiss jag gjorde på en arg alva. Spännande faktiskt.

Nu är jag redan hemma då, ätit pannkakor och pluggat franska lite grann. Ska möta storasyster i stallet vid två för ett ridpass och sen hem och superplugga på riktigt, franskaprov imorgon!!!! Har ett arbete att göra finish på och en utvärdering att skriva, men det får vänta tills franskan är över...

Helgen har varit mycket trevlig, fredag var alltså träning i Karlshamn, itne för mig, men för andra karlskronare vi gärna tittar på, lördag var bara mys med jack och så ridning som gick upp och ner som en bergochdalbana. Söndagen innebar tripp till helsingborg och SM!
Resultat:
JSMguld till Julia Kringstad Håkansson på Sunsolde, tävlar för Malmö Civila. Värdig vinnare, rider vågat, effektivt och trevligt på samma gång. Hejade på henne! Sen är det alltid kul med någon som rider nolla och blir riktigt riktigt glad!! Hästen var gladast på prisutdelningen... ;)
URSMguld till Mimmie Faijermo, hästens namn kommer jag faktiskt inte ihåg. Tävlar för hemmaklubben Helsingborg. Enda dubbelnollan och väldigt värdig vinnare, ett namn man känner igen och en duktig ryttare (:
Och det stora SMguldet till... Douglas Lindelöw! Men han red ju inte sitt fina sto Talina utan en annan riktigt fin häst "C" något... Han var enda dubbelnollan och även en young rider, så det var jättekul! Spännande också eftersom han typ glömde vägen och fick svänga tilbaka superskarpt på en stor mur helt i fel vinkel, ingen trodde ens att han skulle svänga tillbaka, och tror ni itne dom klarar det? Hjärtklappning!!!

Andra saker som hände var att jag köpte handskar, det gjorde Moa med. Moa köpte även ridstövelfodral och en ny tjusig magplatta. Jag testade ett par jeansridbyxor, men de var för stora och inte ens fina på... Inte värda alla pengar de kostade!
Sov som en stock på vägen hem, en utmattande men rolig dag. Hemma vid halvtiotiden, och då missade vi ändå de två sista klasserna :P final för femåringar och final för sexåringar.

Annars känns veckan lovande, längtar en massa tills onsdag eftersom det innebär Camillaträning! Det blir spännande.
Sen är det genrep för musikalen Rent på fredag, alla som kan gå på premiären på lördag eller på någon annan föreställning ska ta chansen tycker jag!! Tror att den kommer vara fantastiskt bra.

Liten puss skickas till Jack också, som är sjuk idag :( Stackaren!

Nu ska jag snart till stallet,
ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0