PÅSKLOV

Lovet har startat bra!! Om vi börjar i förrgår. Berättade för "er" att vi fick finbesök. Detta var av en familj från Skåne som kom för att kolla på Lussan. Som många kanske redan förstått så ska hon inte bo kvar hos mig längre, utan säljas. Hon vill helt enkelt inte hoppa och det vill jag. Detta bestämdes för flera veckor sedan, runt fredagshoppningen där, så jag har haft tid på mig att vänja mig vid tanken. Det är såklart jättehemskt att säga hejdå till min älskade Lussan!!! Men familjen som hälsade på ska helt troligtvis köpa henne. Hon ska bli sällskapshäst (och skritta ut någon runda då och då) till Totte! Ifall allt går som planerat, hon har inte åkt än.

På kvällen i förrgår blev det banbyggnad inför tävlinengen igår, och sen träffade jag Jack :)
Tävlingen igår gick jättebra för karlskrona! Laget kom 3a av 11 lag, kanonbra!
I laget red: Emilia Sjövik på Crowns Dream Boy, Julia Gummesson på Moritz, Victoria Sahlen på Bailey Burton och Sara Morell på Mr Jingles. Sara och Julia blev placerade i förklassen också, så grattis även till det! Janice Jaudikt och Nabuccos Altos fick också en felfri runda i förklassen och Filippa Olsson på Amigo nollade i lagklassen utom tävlan (kan ridas som clear round). Emelie Persson på Dunder hade en nolla i lagklassen utom tävlan.
BRA JOBBAT TJEJER! Går väldigt bra för Karlskronas div 1 lag just nu, jättekul :d

Idag var det morgonpass på schemat, red Lussan i ridhuset. Det var nyharvat så det var lite spår i marken, vilket inte var någon höjdare för bullis ;) men hon slappnade av jättebra emellanåt, härligt!
Nu har jag käkat och tittar lite på TV, ikväll är det bio- Alice i Underlandet- som gäller, tillsammans med Jack.

För övrigt är Los Carlos inte halt idag, så imorgon ska Moa testa att rida som vanligt! Hoppas att detta går som en dans! Förhoppningsvis var det bara ett ltiet blåmärke i tassen, så att de är good to go på söndag då omg 2 av div 1 för häst avgörs i Åsbo!


där har vi dom små sötnosarna.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0