Tisdag!

En bättre rubrik kom inte till mig, så tisdag fick räcka :P la iallafall till ett litet käckt utropstecken.

Idag har jag longerat Lussan i stora ridhuset, medan Moa red Calle- som inte var halt. SKÖNT! Bullis var jätteduktig och kunde tillochmed ha dörren öppen :) Min lilla snutta. Kommer sakna henne, även om jag är hundra procent övertygad om att jag gör rätt i att sälja henne. Jag vill kunna hoppa och jag vill att hon ska vara glad, och de två går inte ihop om hon ska bo kvar hos mig, tyvärr. Nu hoppas jag bara att det löser sig med flytt osv så fort som möjligt. När man väl bestämt sig har man bestämt sig och då är det svårt att bara kunna rida på som vanligt. Även om hon tar det lugnare än vanligt nu :)

Iallafall så har jag och Moa varit och handlat också, blev en liten påsköverraskning till jack och hårfärg för mig, och så mat till familjen och lite småplock till moa. IDag ska jag återigen, assisterade av Moa, laga min fabulösa smördegskyckling!!! Den är så jädra god alltså.
Nu, däremot, är jag inte särskilt ambitiös. Glor på TV medan Moa bakar gula rutor och grejar, till påsk/pappafödelsedag/moafödelsedags- kalas på lördag. Mumma! Snart ska vi dock till stallet för att släppa in och packa höt och efter det blir det en sväng in på möbelvaruhuset för att kolla på lådor som jag ska ha till förvaring under min säng. Mamma och Moa ska med, fastän mamma är förkyld, den stackaren :(

Ikväll blir det att sova hos jacke också, och imorgon ska vi två bowla med emil och carro. Sedan träning på kvällen. Dock är jag bara åskådare, men det är ju alltid kul att kolla, även om inget slår att rida själv såklart :p

Sedan så är man ju lite i hästletartagen också. Har en mall jag försöker följa när jag kollar på annonser, men antagligen blir det lite samtal till försäljningsstall också. Dock känns det som att många har lite "för bra" hästar, då jag inte vill köpa på mig någon superkapacitet utan bara en trevlig tävlingskompis som tävlat ungefär 120, det känns alldeles lagom.

Allt för idag, ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0