Clear round!

Idag var alltså jag och Fille med på vår första träningstävling! Planen var att hoppa 90 cm två gånger, helst i strålande sol :)
Men det var lite skurar till och från hela tiden, dock uppehåll framåt när det var vår tur :) Gick fortare än jag trodde! Ca 40 elipage efter strykningar.
Banan gick över sju hinder: Oxer, linje på diagonalen räck-oxer 24 m, innanför banken till ny diagonal räck-oxer 20 m, räcke på långsidan och sen banken! Första gången vi hoppar mer än ett hinder på gräset och första gången över bank!
och vi var felfria!!!! Så härligt! Eftersom det kändes så bra tog jag en runda på 1 m sen istället och även där: felfri runda! Jag är verkligen superdupernöjd! Kändes superbra, han fick inte gå av för tidigt men jag hade ändå bra tryck, red p¨å 5 på första linjen och 4 på den andra. Tycker inte att man ska dra ihop i onödan på gräsbanan :) Inte på Fille iallafall.

Är så nöjd med dagen och rundorna, de två rosetterna ska upp på väggen, men behöver sätta upp en ny tråd :P Har räknat ut att det var 363 dagar sen jag tävlade sist (och den gången var även senaste gången jag satte upp en rosett, kom tvåa i 90 med Lucie) och har därför inte riktigt beövt göra plats på väggen. Fixas imorgon!
Nästa söndag väntar klubbhoppning på 90 cm clear round och 100 cm klass, troligtvis A:0/A:0.


Kommer snart bilder på oss också eftersom superduktiga Isabelle Zunkovic tagit kort på oss idag! Jättebra på att ta kort så jag hoppas på fina hoppbilder! De första på oss :)

Nu ska jag vänta på att Jack kommer och sen krypa till kojs!


Mina fina killar!

Ciao bananas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0