Fellino <3

Linda: Ja, precis, efter Feliciano :)

Fille snackar vi om alltså! Fellino, född 2000 e. Feliciano-Sherie-Solid!
Min lilla plutt verkar ha funnit sig till rätta på Avfelsgärde nu! Han var lite bufflig igår, men då var jag riktigt bestämd mot honom, och det tror jag att han uppskattade! SÅklart att han känner sig mer trygg om han vet att någon bestämmer över honom :)
Igår skulle det alltså ridas för första gången! Och vilken pärla, han skötte sig utmärkt! :I
Först hade vi lite problem nere i stallet, för sadelgjorden gick inte runt :O tur att vi hade hans gamla magplatta som passade! Sadeln låg bra med padden under och tränset passade, bettet och så också :) Tur det! Vi var litegranna i lilla först när vi väntade på att stora skulle bli ledigt, och han klarade det jättebra :) Mycket stora steg dock, han tyckte att det var kul att bli riden! I stora sedan var han superduktig även om han till en början var mycket skeptisk till spegeln, han stannade och stirrade på sig själv och gjorde sig snygg med öronen framåt och huvudet högt ;) Men det släppte fort och jag red i trekvart ungefär. Mycket jobbigt! Har träningsvärk i armar, ben och mage, det är lite mer att rida! Får nog börja anstränga mig mer på gympan :o Fast ahde faktiskt bip-test i torsdags och jag klarade mig rätt bra faktiskt ;) Det var inte benen som blev trötta utan det gjorde bara jätteont i halsen!

Idag ska jag rida igen, efter ponnytävlingarna som jag snart ska bege mig till! De regionala klasserna börjar kl 12. Mormor och morfar hämtar mig, de vill kolla på Fille :) Jag ska även få låna sadelgjord av Christian, supertoppentack för detta, räddare i nöden :P annars hade det fått bli platta några dagar till :P
Sadelgjord, lite täcken, vardagsbenskydd och sånt behöver jag köpa också, och hade även tänkt sälja lite av mina gamla grejer. Det mesta är full, men fel färg eller så :P Håll utkik inom de närmsta dagarna!

Jack och jag ska titta lite på film nu som går på TV, the day the earth gjorde något eller så :P

CIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAO från världens gladaste Alva!
<3Fellino<3

Kommentarer
Postat av: Niko

Jag är intresserad av att titta lite i Alvas ridsportsaffär!! :D den har så bra priser ;) dock tror jag att de mesta är för stort för min dam, men man vet ju aldrig!!

2010-05-01 @ 11:44:45
URL: http://storprickigt.blogg.se/
Postat av: Alva

Vet du vad, jag tycker att du ska kolla in uppdateringarna för jag tror att det kan finnas lite som passar även lilltjejen ;)

2010-05-01 @ 18:49:33
URL: http://shallala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0