Går fortfarande bra att rida!

Igår red vi ut en runda, och hoppade även typ 30cm-stockar i skogen ;) Busigt, fille var duktig! Idag red jag i enorm blåst i fleecepaddocken, moa fortsätter hjälpa mig vilket är superbra! Idag var den bästa gången jag ridit honom :) Han var mysig och jag hade koll på dom stora gångarterna, och han var bara lite ofokuserad pga blåsten ;) inte dum dock! Kommit på att han är lättast att rida om man värmer upp lite i trav, sedan rider ordentligt i trav, galopperar i lätt sits ett varv och sen tar ihop honom i galoppen, kör galopp i båda varven. Sen får man pausa, men då är han svårare sen för då måste man få honom fokuserad igen, och så är man inte riktigt lika inne i tankebanan heller. Han är så fin min lilla filur :)

Imorgon ska jag hänga konst på morgonen, från 9 till typ 12 tror jag, på kvällen blir det träning för Eva, superspännande och kul (!!) och sen Jacke :) Moa och mamma är liksom många andra karlskronaryttare på Öland, tvådagars. Moa rider fredag 120 och lördag 120 och 125. LYCKA TILL!!!

Välkomna också på vernissage i Karlskrona konsthall lördag eller söndag för utställning. Bildesteterna i ettan och tvåan står för detta och det kommer säkert bli mycket fint att se!

Idag ska jag äta kiwi och titta på TV. Somna tidigt känns också som en hit.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0