Hoppträning nr. 1 med Fille!

Onsdagens träning hamnade på gräs i alla fall, eftersom vädret under dagen varit bra, så vi började redan kl 18. Fille fick ha luva på sig, och jag tycker att det funkar väldigt bra på honom, för att behålla koncentrationen!
Vi red fram på grusen, som från och emd imorgon har staket också :P, och jag tyckte att han kändes jättefin! Väldigt lugn, nästan lite för lugn, men jag tog det som positivt eftersom han varit så stark och busig innan ute. Därför gjorde jag lite tempoväxlingar sådär i traven men lät honom mest rulla på i galoppen :) Väl inne på gräset var han mycket piggare men ändå inte stimmig, så många tummar upp där! Dock han vi bara hoppa ett kryss på åtta, vilket dock kändes jättebra, innan det började mullra och blixtra! Camillas hår blev helt fyllt av statisk elektricitet så det stod rätt upp, superläskigt att det kändes så nära! :P Vi beslutade dock att ge det tio min till och bygga på emd ett hinder till, men innan vi hann det började det hagla. Härligt. Snälla ridskolan kunde ta dom sista 20 minuterna i lilla, så vi fick tillgång till ridhuset tidigare! Där ställde vi ju dock inte upp samma grejer då, utan det blev bara några hinder. kryss-studs-kryss-ett galopp-smal oxer stod uppe, liksom en linje med tittgrejer, de två plastmattorna som hänger i hindrena. Vi började med räcket med solmattan, och sen tog vi bara oxern med draken i. Han var jätteduktig, första gången jag kommit över dom utan problem ;) Kanske låter som en skitgrej men det är det VERKLIGEN inte! Inte för mig iallafall, snarare gigantiskt!

Vi fortsatte med studskombinationen, vilket jag inte trodde skulle vara Filles grej eftersom han hoppar ganska långt och så, men han var en baddare på det! Kändes kanonkul :D Supermysig är han att hoppa, pluttefilip.
Vi tog sedan studskombinationen, la en volt och kom på linjen från "fel håll". Det var 23 meter, och vi började med att ha 6 galoppsprång. Jag krånglade till det lite, hade inte riktig koll på hur han är att rida på längre linjer, men han skötte sig jättebra! Tyckte faktiskt inte att jag red hemskt, hade bara inte så stor koll riktigt, men kom inte alldeles för nära, vilket är viktigt på honom :) För rytmen liksom.
Vi avslutade med linjen på rätt håll, så då kunde vi ha oxer ut också :) Då skulle vi rida på 5 galoppsprång, vilket vi fixade! Riktigt nöjd med oss båda på den linjen!

Fille är så okomplicerad och schysst, vi behöver bara rida ihop oss lite känns det som! Inte så konstigt heller kanske ;) Haha, känns inte som att jag borde ha full koll efter två veckor, och han var mycket pigg och glad :)

Idag har vi skrittat ut med Calle och Moa. Så skönt att Fille är otittig även ute i skogen :) De var båda duktiga :)
Sedan var jag lite med Jack och förlorade i monopol :( Åkte och släppte in hästarna och sen var det middag på montmartre med mormor och morfar.
Nu ikväll har vi borstat Carl-Filip också och betat lite :) Dom är så söta ihop!
Imorgon fyller dom båda år!! Så gulligt att de fyller år på samma dag!

Den enda hoppbilden på mig och Fille än så länge ;) Från i söndags, första gången jag hoppade honom hemma :)

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0