Hoppträning nr. 2 med Fille!

Igår var det våran andra Camilla-träning tillsammans! Red i den sena gruppen tillsammans med Moa, Matilda, Emmy och Sara i den nya grusbanan. Tyckte att underlaget höll bra trots att vi gjorde mycket svängar!
Började med markarbetesövning, tajt sväng i trav över två bommar på  böjt spår, från spåret, runt ett hinder över två bommar och sidvärtes ut på spåret igen. Eget galopparbete med tempoväxlingar och volt på andra långsidan.
Första hoppövningen var att komma på klosshinder som stod innanför spåret på kortsidan, snett igenom på litet hinder med vattenmatta, banansväng till ytterligare ett litet hinder med vattenmatta och sedan ett till klosshinder innanför spåret på kortsidan. Han kändes lydig och fin och jag tyckte att jag klarade den böjda distansen ganska bra :) hade rätt tempo in för att få en bra väg till nästa. Måste bara tänka på vägarna innan och efter och att komma upp i sadeln direkt efter hindret.
Andra övningen var samma början och sen ur sväng direkt in på en trekombination, kort emellan, bara 6.5 m, och sedan långt ut på 14 m (tre) på en oxer. Dock kom jag dåligt in på kombinationen för jag hann inte upp i sadeln, så vi fick liksom lite framåtläge och fick typ kort ut på oxern, men det gick bättre sen :)
Sedan kom vi en bana! Kan inte ladda upp bild igen :P men försöker rita



     4              /
______      1 /                    _______
______       /(inte så snett)  _______  
                                             3



    

          \ 
         2\
            \(inte så snett)

          //
      5 //
        // (inte så snett)



Första rundan var jättebra men inte perfekt, men andra kändes verkligen TOPPEN! Det var normalt avstånd mellan 2an och 3an och där kom jag jättebra, kom också upp i sadeln igen ordentligt efteråt, kunde reglera det lite kortare avståndet till 5an bra och kom kanonbra!

Så superdupertoppenkanonnöjd med träningen! Kanske inte såg så mycket ut för världen, men det kändes superbra. Går inte beskriva hur härligt det är att faktiskt kunna gå upp på en träning och HOPPA. Det har jag inte kunnat förut och det känns så bra!


Alla dessa tre korvarna gjorde bra ifrån sig!

Nu ska jag titta på TV, vila och planera lite inför morgondagens clear round! Önska mig lycka till!

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0