kyliga lördag

Dagen började hemma hos Jack, men jag begav mig tidigt till stallet. Hästarna fick massage av Natalja, dom båda var stimmiga som fiskar, men till Filles försvar säger jag bara: Carl började! Calle trodde nämligen att han skulle åka och tävla, och bajsade därför tusen gånger, "klappade" med foten (han stampar inte, det vet han att han inte får :P) och gick fram och tillbaka, höger och vänster. Filip var också lite i gasen, men de var båda snälla mot Natalja och hon tyckte de kändes fina :)
Vi skrittade också ut en runda innan vi gav lunch och gick upp till ridskolan. Där var det nämligen staketbygge, runt paddocken! Vilken bra insats, säger jag bara till alla som var där och byggde :) Min duttiga pappa till exempel! Staketet blir högt och bra, och det är superbra med tre slanor! Hästarna kan varken rulla under om de går omkull, får inte för sig att ta sig ut emelllan slanorna vid panik och de lär verkligen inte hoppa över heller :P Viktigt med sån bra säkerhet när det är så högt till marken som det blivit nu, eftersom den blivit så jämn, rak och fin :)
Jag och Moa hjälpte till med det vi kunde innan vi åkte och köpte lunch till alla hårt arbetande föräldrar! Sedan var det bara att åka hem och få sig lite lunch själv också, magen kurrade framåt två-tiden :P
Har också letat som en GALNING efter ett ofodrat regntäcke med hals, och hittat ett i Camillas ridsportbutik online, ett Shires :) http://ridsportshopen.com heter den och har mycket fina märkesgrejer osv. Mitt täcke var på rea också, så skynda er dit :)
Annars kommer jag snart lägga ut grejer som vi själva säljer, fortsätt hålla utkik :)

Snart ska vi grilla och så kommer Jack ikväll också!

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0