Tisdagtisdagtisdag!

Skola idag, men gjorde ingenting viktigt känns det som, och sen red jag i halva stora ridhuset! Första gången Fille gick med ridskolan i halva, och de hoppade till och med lite grann, men han var superduktig! Han har ju varit lite ljudkänslig, så jag hade faktiskt luva på honom idag! tror han tyckte att han såg töntig ut ;) Men tror det funkade! Han var superduperfin, världens bästa Fille! Red först "som vanligt" i hög form och försökte jobba ihop honom, så att han gick samlat, och tyckte jag lyckades bra faktiskt :d Fick till galoppen också, i båda varven, och avslutade med att rida i låg form med väldigt lite hand så att han får "åla runt". Eva, världens goaste markarbetestränare, föreslog den övningen för mig så att han både kan få gå lågt och jobba med andra muskler i ryggen samtidigt som att han inte blir tung och loj. Funkar kanonbra tycker jag! Han känns mjuk och spänstig när jag gör det och inte ett dugg tung, bara mysig :) Jättebra att avsluta så lite då och då tror jag, så får man med andra muskler än de man normalt tränar när man rider i hög form. Det är ju vad jag föredrar annars, så mycket jag får till det iallafall, eftersom jag vill ha honom alert med energi och att han itne har huvudet mellan knäna :P Tror att det är viktigt för hoppningen- men samtidigt vill man ju rida lågt ibland också :)


Han är världens bästa häst iallafall! Och jag tyckte att han var söt i blå luva :) Imorgon är det första hoppträningen för Camilla, längtar som tusan, och så har jag haft Fille i 2 veckor!
I skolan ska jag hinna med nationellt i matte, bild i fem timmar allt som allt och musikaluppvisning (ettornas blandning av Cats och Pelle svanslös)! Åtta till fyra, lite halvdan uppladdning inför träning :/ Men har köpt lite mellanmål att tugga i mig, så jag borde klara mig :)

Annars bara en massa träningsvärk, det är jobbigt att rida stor häst! dessutom gjorde jag faktiskt lite hemmaträning för mage-rygg och armarna idag, stackars Filip behöver en vältränad ryttare!

Nu ska jag ringa min kära morbror i estocolmo för att önska trevlig resa, han ska till mucho bene italiana, och sen ska jag SOVA!
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0